Her-accreditatie Malaysian Dutch Business Council (MDBC)

In aanwezigheid van leden en vertegenwoordigers van de Nederlandse Ambassade in Maleisië heeft de Malaysian Dutch Business Council (MDBC) opnieuw het kwaliteitskeurmerk van NLinBusiness ontvangen. Hiermee is de MDBC wereldwijd de tweede NL Business Hub die her-accreditatie heeft behaald. De MDBC is een belangrijke startplek voor Nederlandse bedrijven die in Maleisië aan de slag willen en een goed zakelijk netwerk om zich heen zoeken om een vliegende start te maken. De MDBC is nauw betrokken geweest bij het opzetten van het NL Business Hub netwerk in 2018, en deze her-accreditatie is een bevestiging van de MDBC’s voortdurende inzet om de belangen van Nederlandse ondernemers in Maleisië te behartigen.

Een vliegende start in Maleisië

Zainul Rahim, voorzitter MDBC:

“We zijn enorm vereerd met de her-accreditatie door NLinBusiness. Dit is de erkenning voor onze succesvolle inzet om onze leden van dienst te zijn. Daarnaast ondersteunen wij Nederlandse ondernemingen die zich in Maleisië willen vestigen en Maleisische ondernemingen die de stap naar Nederland willen maken. De NLinBusiness accreditatie geeft ons de mogelijkheid om Nederlandse ondernemingen die activiteiten in Maleisië willen ontplooien in een vroeg stadium te identificeren, en meteen met onze kennis van de lokale markt met raad en daad bij te staan zodat zij sneller en makkelijker operationeel kunnen zijn in Maleisië.”

Een vliegende start in Maleisië

Essentiële schakel bij zakendoen in Maleisië

MDBC heeft de afgelopen jaren bewezen een essentiële schakel te zijn voor bedrijven die zaken willen doen in Maleisië. Het ondersteunt bedrijven bij het betreden van de markt, het navigeren door de lokale zakelijke cultuur en het leggen van contacten met relevante partners, zowel aan de kant van de overheid als het bedrijfsleven.

De NL Business Hub in Maleisië, Malaysian Dutch Business Council (MDBC), is het business netwerk in Maleisië en werkt in nauwe samenwerking met de Nederlandse Ambassade in Maleisië. Volgens Lise Hordijk, Teamlead International Business bij NLinBusiness is de MDBC “een belangrijke NL Business Hub in een groeimarkt met grote kansen voor Nederlandse ondernemers met internationale ambities. Maleisië speelt binnen ASEAN een vooraanstaande rol als regionale hub, wat veel kansen biedt voor Nederlandse ondernemers met internationale ambities binnen ASEAN of zelfs de Asia – Pacific regio. Door ondernemers via de NL Business Hub in contact te brengen met Nederlandse ondernemers die hen zijn voorgegaan en betrouwbare lokale dienstverleners, wordt ondernemen in Maleisië een stuk toegankelijker. Met deze her-accreditatie erkennen we de belangrijke rol die MDBC speelt in de bevordering van de Nederlands-Maleisische handelsrelaties. Ik wil het hele team van de MDBC van harte feliciteren met het bereiken van deze belangrijke mijlpaal.

Voor jou als ondernemer betekent deze her-accreditatie dat je kunt blijven rekenen op de kwaliteit en toewijding die je van MDBC gewend bent. We kijken ernaar uit om je in de toekomst te blijven ondersteunen bij je bedrijfsactiviteiten in Maleisië.

Marco Winter, Executive Director MDBC:

Wij zijn uitermate trots op de her-accreditatie keurmerk van NLinBusiness, dit is een enorme pluim voor onze gehele NL Business Hub Maleisië community. De raad van bestuur, het executive office team, alle actieve leden en de vele stakeholders waaronder de Maleisische overheid en uiteraard onze collega’s van de Nederlandse Ambassade in Kuala Lumpur met wie wij nauw samenwerken, allemaal partijen die met jarenlange expertise en veel toewijding geheel belangeloos ondernemers helpen met hun internationaliseringsplannen. Onze dank gaat ook uit naar alle collega’s binnen het mondiale NL Business Hub netwerk voor de samenwerking en hun support aan de steeds verder groeiende MDBC business community. We hopen hiermee nog meer Nederlandse bedrijven aan ons te binden en behulpzaam te kunnen zijn.

Essentiële schakel bij zakendoen in Maleisië

Nog meer Nederlandse bedrijven aan ons te binden

Malaysian Dutch Business Council is dé plek voor Nederlandse ondernemers

Doel van de MDBC is ook om het zakelijke netwerk te organiseren en ondernemend Nederland beter te vertegenwoordigen in Maleisië. De MDBC houdt zich daartoe onder meer bezig met individuele dienstverlening en matchmaking en de organisatie van informatieve netwerkevenementen. Bovendien heeft de MDBC kantoor-ruimte of een virtual kantoor-adres beschikbaar voor Nederlandse ondernemers.

Meer weten over de Malaysian Dutch Business Council (MDBC)? Ga naar: https://nlinbusiness.com/service-provider/malaysian-dutch-business-council-ODgxMQ of of https://nlinbusiness.com/info/wat-zijn-nl-business-hubs

Over NLinBusiness:

NLinBusiness is jouw gids in het internationale zakenlandschap. Wij zijn een non-profitorganisatie opgericht door het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid om Nederlandse bedrijven te ondersteunen bij hun internationale handelsactiviteiten.

Over MDBC:

De Malaysian Dutch Business Council (MDBC) verbindt bedrijven met Maleisië en vice versa. Als je bedrijf wil groeien op de Maleisische markt, is de MDBC je partner en gids.

Marco Winter

Wil je liever persoonlijk contact?

Onze expert in Kuala Lumpur, Marco, helpt je graag verder
Marco Winter Algemeen Directeur NL Business Hub Malaysian Dutch Business Council (MDBC)

"*" indicates required fields

Stel direct je vraag aan de NL Business Hub via dit formulier.
Naam*